Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op. 


Wanneer moet ik mijn aanvraag indienen?
De inschrijving start op 13 april 2017, de deadline voor 2017 is 1 juni 2017.

Hoe kan ik mijn aanvraag indienen?
Je dient de aanvraag in door je interesse aan te geven via de contact pagina.

Waar bestaat de aanvraag uit?

    •    Een verkorte indiening van je verhaal (synopsis)
    •    Een CV van de makers

    •    Een financieel overzicht (budget)
    •    Een plan voor de crowdfunding. Download de handleiding.

Waar let de selectiecommissie op?

Kwaliteit, originaliteit, binding met Almere: locatie, crew, samenwerking met Almeerse facilitaire bedrijven maar ook – eventueel onderwerp van de film, haalbaarheid en de motivatie voor het maken van de film.

Moet er een professionele producent aan het project verbonden zijn?
Nee. Wel een producent die aantoonbare ervaring heeft met (film)projecten

Is de Avond van de Almeerse Film alleen voor jonge filmmakers?
Absoluut niet. De Avond van de Almeerse Film is voor (nieuwe) filmmakers. Dus eigenlijk voor iedereen!

Is de Avond van de Almeerse Film alleen bedoeld voor fictiefilms?
Absoluut niet. De Avond van de Almeerse Film is bedoeld voor elke vorm en genre; fictie, documentaire, experimenteel, essay film – alle plannen zijn welkom. 

Mogen films waarvan de financiering / crowdfunding al loopt ook ingediend worden?
Ja, dat mag. De crowdfunding moet dan wel lopen via CineCrowd.

Is er een deadline voor wanneer de films af moeten zijn?
5 december 2017. 

Mag ik mijn film insturen voor de Avond van de Almeerse Film als ik nog student ben?
Jazeker! Aantoonbare ervaring met film (en de financi
ële en productionele verantwoordelijkheid) wegen wel mee in de selectie, een diploma niet.